Skip to main content

Tromsø Gezisi !


Bu seneki yil sonu tatilimizde kutup dairesi icinde yer alan, dunyanin en kuzeyinde bulunan sehirlerden birinde Tromsø'daydik. Olmeden once gormek istedigim yerlerin basinda geliyordu burasi zaten ama hayal ettigimden bile daha guzel bir 12 gun gecirdik. Hatta simdiye kadar gecirdigim en farkli, en guzel ve en eglenceli tatildi diyebilirim. 

Gittigimiz donem Polar-Night yani kutup gecesi donemine denk geldigi icin hic gunes gormedik, cunku ogle saatlerindeki bir iki saatlik alacakaranlik disinda surekli gece yasaniyor. 




Ogle saatlerinde de aksam saatlerinde de ayri guzel, kucucuk, sirin bir sehir burasi.



En islek caddesi Storgata. Her turlu magaza, dukkan ve restaurant var bu cadde uzerinde. 





Noel temali filmlerde insanlarin noel agaci satin alip yerde surukleye surukleye eve goturdukleri sahnelerdeki agac saticilari da kiyiya giderken hemen yol ustunde. 



Turist merkezi 'Visit Tromso' daki sempatik calisanlardan her turlu bilgiyi alabilir, aktivitelere rezervasyon yaptirabilir ya da hatira esyalar satin alabilirsiniz. 
Kucuk bir sehir olmasina ragmen ziyaret etmek icin bir suru secenek var. Arctic Cathedrali, Katolik kilisesini, Sanat muzelerini, Perspektiviteit muzesini, Polar museumu ve daha bir cok yeri ziyaret edebilir ya da Polaria'da kuzeye dair 15 dakikalik muhtesem panoromik goruntulerin tadini cikarabilir ve fok baliklarinin gosterilerini izleyebilirsiniz. 







Bu arada unutmadan soyleyeyim Tromso kutup dairesi icinde bulunmasina ragmen golf-stream'den dolayi sicak akim etkisi altinda, mesela Oslo'ya gore daha iliman bir havaya sahip. Zaten anliyorsunuz ki kuzeyliler bosuna 'kotu hava yoktur, kotu kiyafet vardir' demiyorlar. Benim gibi kimsenin usumedigi havalarda bile buz kesen biri bile usumediyse haklilar sanirim bu konuda. 








Tatilin en keyifli anlarindan biri de tam Noel gunu baslayan ve lapa lapa yagan kardi, biz de bu harika anlarin tadini cikardik bol bol. 






Tromso'da yaptigimiz bir cok aktivite hayatimda ilk kez tecrube ettigim ve iyi ki yapmisiz dedigim aktivitelerdi. Yilin ilk gunlerindeki yogunlugu atlatip, yapilacak islerimizi bitirdikten sonra onumuzdeki haftalarda hepsinden ayri ayri postlarda bahsetmek istiyorum. 

Neler var diger postlarda derseniz, linklere tiklayabilirsiniz: 






















Comments

  1. Off Yasemen gezi ve fotoğraflar harikaymış, devamını sabırsızlıkla bekliyorum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Nursen ablacim, onumuzdeki gunlerde geliyor :)

      Delete
  2. Heyyoooo, çok seviyorum senin yazılarını&fotoğraflarını.. Eşim de gitmiş hava atıyor bana buradan hıh :) Tromso cidden güzelmiş..devam yazılarını merakla bekliyorum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler canim :) Birlikte de gitmelisiniz, hatta hep beraber tekrar gidelim :D

      Delete
  3. Bayıldım en çok görmek istediğim şey kuzey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Semracim, dilerim en yakin zamanda gitme firsatiniz olur :)

      Delete
  4. Mutlu Yıllar Yasemencim! Biliyoruz ki kuzey her zaman iyidir. En yeni Tromsö'nüz olsun öncekiler olsun hatırladıkça mutlu eder. Benim 2011 yazındaki 1 aylık Danimarka yaşantım olsun düşününce bile insanın içi ısınır :) Bundan sonrası için aklınızdan geçenler olsun, bizim mayıs başına planladığımız Stockholm seyahatimiz olsun-ki bunun için postlarına başvurulacak- bunlar da umut ettirir. Yani yine özetlersek kuzey hep en iyi seçenektir :)) Postun sondan 2. fotosunda masal kahramanı gibisiniz çok duygulandırdı beni gözlerim doldu. 2015 2014'de yeterince iyi yapamadıklarını da yapsın, harika bi yıl olsun. Çok çok öpüyorum tatlı Yasemencim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saol canim benim, pek guzel dilekler bunlar:) 1 ay Danimarka harikaymis, oralari da gormek istiyoruz, gidecek olursak tecrubelerinden yararlanmak isteriz ;) Stockholm planiniza bayildim, simdiden eglenceli geziler, musmutlu yillar, kocaman opucukler :)

      Delete
  5. Elbette kuzey ışıkları beni benden aldı:) İzlanda`da olmadı yazın tabii ama aklım kaldı fena:)
    Çok hoş bir tatil olmuş, tam Noel tatili. Mutlu yıllar ikinize de:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beni de benden aldi Semicim, inanilmaz etkileyiciydi :) Bir sonraki kis doneminde belki oralara duser yolunuz ;) Eminim Hamburg'da Noel donemi de cok keyifli olmustur, sizlere de mutlu yillar :)

      Delete
  6. Mekanlar harika ,sizler harikasınız Yasemen 'ciğim.Nice güzel ,sağlıklı ve mutlu yıllarla birlikte gezileriniz olsun.Kucaklar dolusu sevgi ve selamlar.
    Not:Çok sevindiğim kartını aldım yine yeniden çok mutlu oldun ,sen ve sevgili eşin de hep mutlu olunuz...Çok teşekkürler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederiz guzel dilekleriniz icin :) Sizlere de mutlu, saglikli yillar, sevgiler :)

      Delete
  7. Ne güzel kareler, kuzey ışıkları harika, gelecek yazıları merakla bekliyorum. Bol bol gezmeli, neşeli, keyifli ama her şeyden önce sağlıklı bir yıl dilerim Yasemen'cim, sevgiler:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkurler Aslicim, ben de saglikli, huzurlu, mutlu, eglenceli aslinda tam da istedigin gibi bir yil olsun diye diliyorum, opuyorum seni kocaman :)

      Delete
  8. Flörtün başlarında iki genç ve kuzeyde geçirdikleri 12 günü konu alan bir film gibi:) Kuzey ışıklarını açık ara beğendim ama diğerlerinde de insanın aklı kalıyor, bir de sen de üşümediysen- aynı kategoride yer alıyoruz da ondan:)- ben de üşümem ki deyip hayal kurdum. Merakla bekliyorum devamını:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12 yil degil de 12 gundur birlikteymisiz gibi hayal edebiliriz o zaman Goncacim cok tesekkur ederiz tatli sozlerin icin :) Dort katman halinde nasil giyinmen gerektigine dair bilgiler falan var tanitim brosurlerinde, bence kesin usumezsin, belki bu yeni yil oralara bir gezi getirir size kimbilir.. Sevgiler :)

      Delete

Post a Comment